Stocznia Wisła z Gdańska przekazała częściowo wyposażony statek rybacki.

Zwodowana w ostatnich dniach jednostka, o stoczniowym numerze budowy 58, jest pierwszą z dwóch siostrzanych zakontraktowanych przez stocznię Larsnes Mekaniske Verksted AS z Norwegii. Stocznia Larsnes poinformowała o zdobyciu zamówienia na te nowe statki rybackie dla armatorów z północnej Norwegii w lipcu ubiegłego roku.

Statki zaprojektowało okrętowe biuro konsultingowe Naval Consult z Måløy. Jak poinformowała stocznia – podwykonawcami i dostawcami mają być, w większości, firmy z regionu Sunnmøre.

Sander Andre o stoczniowym numerze budowy 58 dla armatora Mirsel AS z Lofotów, z przewidywanym terminem przekazania do eksploatacji w III kwartale 2017 roku, płynie właśnie do Norwegii na holu holownika Ronja. Zestaw holowniczy opuścił Stocznię Wisła w środę, 9 sierpnia 2017 r. Ma dotrzeć do Larsnes 16 sierpnia.

Drugi ze statków zamówionych w stoczni Larsnes, którego kadłub też ma powstać w gdańskiej stoczni, to Nordhavet, o numerze budowy 59, dla armatora Arvesen AS z Ibestad w rejonie Troms, z terminem przekazania przez stocznię w II kwartale roku 2018 (niektóre źródła mówią o maju).

Oba statki budowane są według niemal identycznego projektu (NC 126) i mają się charakteryzować tonażem pojemnościowym brutto tuż poniżej 500 jednostek. Każdy ze statków ma być wyposażony w zbiorniki do przewozu żywych ryb o pojemności 420 m³.

 

źródło:http://www.portalmorski.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *